پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225889
سالانه حدود هزار ميليارد ريال براي پيشگيري از قاچاق موادمخدرهزينه مي شود
تاریخ انتشار : 1395/05/19 17:14:59
نمایش : 1175
مشاور دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بيان اقدام هاي ارزنده دولت در زمينه حراست از مرزها گفت: سالانه بيش از يکهزار ميليارد ريال براي پيشگيري از ورود موادمخدر به کشور در مرزها هزينه مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدحميد صرامي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: حراست از مرزهاي کشور بگونه اي است که در 2 سال اخير 75 درصد کشفيات موادمخدر در جوار مرزها بخصوص مرزهاي شرقي انجام شده که اين آمار در دنيا کم سابقه است.

وي ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي براي حراست از مرزها به منظور جلوگيري از ورود مواد مخدر به کشور سه هزار و 750 شهيد و 12هزار جانباز تقديم نظام اسلامي کرده است.

صرامي در زمينه حجم واردات موادمخدر به کشور بيان کرد: موقعيت جغرافيايي ايران و همجواري با بزرگترين کشور توليد کننده موادمخدر (افغانستان) سبب شده که بيش از 30 درصد مواد مخدر توليدي اين کشور وارد ايران شود.

وي حجم کشفيات موادمخدر را 90 هزار تن اعلام کرد و افزود: خلاف اقدام هاي رسانه هاي غربي براي بدنام کردن نظام جمهوري اسلامي در زمينه عدم تمايل کشور براي جلوگيري از ورود موادمخدر، حجم کشفيات در مرزها بيانگر اقدام هاي ارزشمند دولت براي مقابله با اين معضل اجتماعي است.

وي با بيان وجود يک ميليون و350 هزار معتاد قطعي در کشور تصريح کرد: حجم بالاي تقاضا در کشور منجر به عرضه موادمخدر و تمايل به قاچاق اين مواد شده که اين امر نيازمند تعامل دستگاه هاي پيشگيري از مصرف موادمخدر براي کاهش تقاضاست.

صرامي در پاسخ به مطالبه برخي کشورها براي آزاد شدن ورود وخروج مواد مخدر از ايران به ديگر نقاط جهان بيان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر در ايران براي نجات بشريت و احياي نسل ها انجام مي شود و اين هدف تنها منحصر به جوانان ايراني نيست.

مشاور دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور برگزاري کارگاه هاي آموزشي به شهرکرد سفر کرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html